1. Förbereda/paketera, lägga fram saker kvällen innan.
  2. Gör saker på en gång än att dra ut på det om det inte behövs så blir det inte lika stressigt när stunden är kommen.
  3. Matschema.
  4. Alarm på klockan om tvättid så jag inte glömmer det lika ofta.
  5. Rutin på tvättning så att jag inte känner mig som en latmask som inte kan genomföra något.
  6. Rutin på städning och veckostädning(Återföljs av inlägg med planering)
  7. Säkerhet i matintaget under 1 dag + portionsstorlek
  8. Läsa böcker
  9. Samla på böcker
  10. Samla på bokmärken
  11. Lägga upp min ekonomi bättre hållsamt. + Börja spara.
  12. Köpa jättemycket smink så att jag har en bokhylla med allting.
  13. Framkalla foton.
  14. Ta foton.
  15. Lagom mycket att göra varje dag.
  16. Rutin med hudhygien
  17. Portionera ut vardagsuppgifterna  över en vecka än en dag.
  18. Ta tid för långpromenad minst 1 gång/dag.
  19. Köpa album och arbeta att fylla dom.
  20. Framkalla fotocanvas.
  21. Få rutin på Charlies klor.
  22. Raska promenader regelbundet.
  23. Gymma regelbundet.
  24. Sitta på en hög avsatts , eventuellt ett berg.
  25. Ha egodagar, med spa för fötter, ansikte och hår, fixa naglarna, få massage.
  26. Vandra.
  27. Hitta på överraskningar till andra.
  28. Strukturera andra personer till bättre mående.
  29. Storstäda ordentligt(kliniskt), gnugga varje vrå.
  30. Köpa gammaldagsa bokhyllor.
  31. Köpa mina dröm skinnstolar.
  32. Större lägenhet.
  33. Bättre sängram och madrass.
  34. Bli med barn.
  35. Fler påslakan och kuddfodral.
  36. Cykla olika destinationer + fikapauser.
  37. Vandra längs vatten.
  38. Gå på bio.
  39. Gå på Lucia, högtidsevent.
  40. Sitta och dricka juice medans jag skriver alla möjliga listor(vilket jag gör precis nu).
  41. Gå på teater(+ andra kulturinslag). Ex Opera, kulturnatten, musikspelningar, mässor, museum.
  42. Ta en fika på ett halvdunkligt gammaldags fik.
  43. Gå en hel dag i bokaffärer.
  44. Beställa/köpa böcker.
  45. Inreda perfekta hemmet.
  46. Snickra ihop saker.
  47. Köp inredningssaker.
  48. Sticka.
  49. Kunna spela ett instrument(Helst felfritt).
  50. Kunna tala ett annat språk.
  51. Tvätta rent kläder.
  52. Sitta högt upp och titta ut över horisonten.
  53. Odla örter, grönsaker.
  54. Vårda och skämma bort Mattias när han är sjuk.
  55. Baka till högtider.
  56. Sminka mig söt.
  57. Raffa till mig för Mattias.
  58. Färga håret perfekt askblond och till slut kunna bara slinga det.
  59. Bo på hotell.
  60. Åka och bo på färja.
  61. Stå på färgkajen.
  62. Åka till ett annat land.
  63. Åka flygplan.
  64. Byta tapeter.
  65. Göra något annorlunda.
  66. Kela, mysa.
  67. Scrapbooking.
  68. Få uppskattning, bli bortskämd, uppvaktad.
  69. Ha regebundna vänner, vänträffar.
  70. Fixa naglarna regelbundet till att jag kan fixa dom hemma till slut som en ny hobby.
  71. Dricka te.
  72. Samla på tesorter.
  73. Göra alla mina räkningar autogiro.
  74. Canvastavlor över vår förlovning.
  75. Koll i medicinskåpet, garderoben, sängbordet, skrivbordet, källaren och vinden.
  76. Sålt allt i vinden och källaren.
  77. Skicka iväg fotoalbum till Per och Marina.
  78. Känna av mer ledarstil av Mattias.
  79. Att Mattias tar mer initiativ, planerar mer, kommer med mer förslag, idéer, lösningar, hjälper till.
  80. Rensa sänglådorna.
  81. Refresha räkningspärmen.
  82. Hör av mig oftare till kompisar.
  83. Lära mig att förlåta Mattias för allting.
  84. Detoxa på olika sett.
  85. Köpa alla saker Mattias förstört för mig.
  86. Skaffa självhjälpböcker.
  87. Skaffa fotoskrivare.
  88. Skaffa mer kläder och byxor.
